Maailma tipptreener Eestisse koolitama – Charles R. Poliquin

aprill 6, 2018 3:27. Avaldas

Charles R. Poliquin on üks maailma edukaimaid jõutreenereid üldse. Ta on treeninud ligikaudu kahekümne erineva spordiala sportlasi ning tema treenitavad on saavutanud erinevatel spordialadel kõrgeid kohti nii tiitlivõistlustelt kui ka olümpiatelt. Eriline on just see, et maailma tipus on erksaimaid medalei saadud väga erinevatelt aladelt sealhulgas meeskonnaspordialadelt, uisutamiselt, kergejõustikus, kulturismis suusatamises, maadluses, judos. Tema eripära ongi see, et tema nimel on väga palju erinevaid tippsaavutusi ja medaleid, mis tõestab tema kui jõutreeneri headust. Ta on kirjutanud üle 600 artikli lihastreeningute teemadel ning tema kirjutatud artikleid tõlgitakse regulaarselt umbes kaheteiskümnesse erinevasse keelde. Ta on kirjutanud ka kaheksa erinevat raamatut ja on ühe enimhinnatud treening veebisaidi www.strengthsensei.com omanik, kus avaldatakse just jõutreeningute ja toitumise kohta erinevat infot.

Charles on teinud koostööd nii tavainimeste kui ka tippsportlastega ja välja arendanud väga palju erinevaid uuenduslike meetodeid, kuidas treeningkava ning toitumise prinsiipe kujundada. Mida Charles oma koolitustel õpetab ongi see, kuidas väga individuaalselt, lähtuvalt inimese eripäradest, koostada treeningkavasid. Ilmselgelt on erinev treeningkava inimesel, kes võtab osa Iron Manist või mängib aktiivselt korvpalli, inimese kõrval, kes istub 8 tundi päevas laua taga, kuid eesmärk on samuti vormi saada. Erineva geneetikaga ning elustiiliga inimesed vajavadki erinevat lähenemist.

Tal on väga kopmleksne lähenemine, mida ta õpetab ka oma koolitustel. Eestisse on tulemas sellised koolitused nagu “Biomechanical Assessment“, “Mastery of Program Design“, “Neural Profile Based Program Design” ja “Kinetic Chain Enhancement”.

  • Biomechanical Assessment – õpetab laias laastus seda, kuidas indiviidile läheneda ning milline on tema sportlik/kehaline taust. Kuidas tasakaalustatult treeningplaan koostada ning eelkõige kuidas hinnata üldse keha lihaskonna tasakaalu, tugevust ning painduvust. Mis võib saada takistuseks treeningtega edasi liikumiseks ning kuidas vältida vigastusi.
  • Mastery of Program Design – ükskõik milline on kliendi eesmärk, tema sõnum on see, et hästi koostatud treeningkava toob ka soovitud tulemused palju kiiremini. Selle koolituse käigus räägibki ta lahti erinevad parameetrid, mis on treeningkavade koostamisel väga olulised ja millest mitte ühtegi ei tohi alahinnata, iga asi mõjutab mingit moodi meie treeningut ning seda kõike tuleb oma kliendi jaoks kirjutada temale arusaadavalt lahti. Näiteks millised kordused, millised seeriad, milline on harjutuse tempo, millised on puhkus intervallid ning kuidas üldse programme üles ehitada ning kuidas planeerida treeningkavasid pikas perspektiivis.

PS! Oluline on treeningkavade koostamisel lähtuda selle inimese ning eesmärgi spetsiifikast, iga number, mida treeningkavasse kirjutatakse, kannab oma mõtet. Charlesi tuntakse kui treenerit, kes saavutab väga kiirelt oma klientidega soovitud tulemused, nii kaalulangetuse kui ka kehalise tugevuse osas.

 

  • Neural Profile Based Program Design – antud mõiste näol on tegemist väga huvitava faktoriga, mida treeningkavade koostamisel tuleks rohkem arvestada, kuid treenerid teevad seda üliharva. Charles õpetab sellel koolitusel, kuidas lähtuvalt meie neurotransmitterite domineerivusele koostada treeninkavasid. Need neurotransmitterid, mis on inimeses dominantsed, mõjutavad suuresti seda, kuidas peaksime treenima. Eripäradest lähtuvalt sobivadki meile erinevad spordialad, kellele sobib rohkem kiirus, kellele rohkem kestvusalad. Millistes kordusvahemikes ja tempodega peaksime treenima. Treeningkavade koostamisel mängibki suurt rolli ka kliedi nii nimetatud iseloom. Kas me koostame treeningkava inimesele, kes vajab vaheldust iga trenn või on meie klient pigem selline kes vajab uute asjadega sisse harjumist. Hea treener ei koosta treeningkava ja ei oota et see sobiks kliendile, vaid me sobitame treenngkava ikkagi kliendi eripärasid arvestades.
  • Kinetic Chain Enhancement – sarnanaeb füsioterapeautide tööga, testides milline lihas on inimese kehas nõrk, milline on tugev ja kuidas oma kehaosadest lähtuvalt oma treeningkoormust korrigeerida. Kõige edukam sportlane on see, kellel pole vigastusi. Ka vigastustest hoidumise teemal saab sellel koolitusel lisateadmisi.

Põhjalik info kõigi Charlesi koolituste kohta on välja tooded tema kodulehel www.strengthsensei.com http://www.strengthsensei.com/upcoming-classes/

 

BIOMECHANICAL ASSESSMENT- 9-10.09.2018 Sparta Spordiklubi

MASTERY OF PROGRAM DESIGN- 11-13.09 2018 Sparta Spordiklubi

NEURAL PROFILE BASED PROGRAM– 14-16.09 Sparta Spordiklubi

KINETIC CHAIN ENHANCEMENT (käed, õlg)- 18-19-09.2018 Sparta Spordiklubi

KINETIC CHAIN ENHANCEMENT (surmised, lõuatõmbed) 20-21.09.2018 Sparta Spordiklubi

KINETIC CHAIN ENHANCEMENT (kükid, jõutõmbed) – 22-23.09.2018 Sparta Spordiklubi

 

Egle kommentaar:

Mina olen Charlesi koolitustel korduvalt osalenud, oman Methabolic Analytics litsentsi ja kindlasti osalen ka septembris tema koolitustel. Viimased kolm aastat olen treeninud ja õppinud just tema meetodite järgi. Charles on sellest aastast ka abikaasa Heiki jõutreener. Kindlasti julgen teda kõigile soovitada. Edukas on treener siis, kui ta ennast piisavalt täiendab ja Charles on kindlasti üks parimaid oma ala spetsialiste. Teadmised on selline asi, mida keegi meilt ära ei saa võtta ning läbi enesetäiendamise saame tõsta ka iseenda võimalusi ning läbilöömist. Õppimine on parim investeering.

Soodushinnaga saab koolitusele registreerida kirjutades e-mail:  karin@strengthsensei.com pealkirjaga Egle Estonia discount. Lisainfo hindade kohta: eglenabi@gmail.com

 

Link London Real kodulehel: https://londonreal.tv/e/charles-poliquin/
Kategoorias: Postitise kirjutas: Igor Burdin